Om os

Vi forsker, rådgiver og uddanner helhedsorienteret i by-, bolig-, bygge-, og anlægsområdets komplekse problemstillinger. Vi er en del af Aalborg Universitet og har mere end 300 medarbejdere fordelt i Aalborg og København.

Hvad er BUILD bygget på?

Vores samfund står overfor store udfordringer. Fra klimaforandringer til urbanisering. Opgaver, som kræver nye perspektiver, ideer og talenter, vi kun kan udvikle ved at arbejde sammen.

Det er tanken bag BUILD og det særlige ved vores tilgang.

Vi er et unikt fagligt fællesskab indenfor byggeri, by og miljø.

Vores faglige fællesskab gør os i stand til at tænke helhedsorienteret ned til mindste detalje. Og det er ikke en lille ting. For det gør, at vores studerende får en holistisk uddannelse, der er både eftertragtet og efterspurgt. Det sikrer, at vores forskning er i verdensklasse. Men aldrig verdensfjern. Og det gør os i stand til at give branche og myndigheder forståelige svar, i selv de mest komplekse sammenhænge.

Det brede samarbejde er kort og godt vores løsning på fremtidens store udfordringer. For selvom vi på BUILD har forskelligt fokus, er formålet det samme: at bygge et bedre og mere bæredygtigt samfund. Fra Aalborg til København. Og i resten af verden. Det er den overbevisning, vi bygger på.